377
10:12
08.02.2025

 

 Öğretmen maaşları

 Avrupa'da Öğretmenlerin ve Okul Müdürlerinin Maaşları ve Ödenekleri (2021/2022)  

  Öğretmenlerin maaşları ve kariyer beklentileri, en iyi adayları çekmeyi ve meslekte kalmalarını sağlamayı amaçlayan politikaların ayrılmaz bir parçasıdır.   Avrupa'daki öğretmenler iyi maaş alıyor mu? Kariyerlerinde ilerledikçe maaş artışları için hangi beklentilere sahipler? Öğretmenler son yıllarda satın alma gücü   kazandılar mı yoksa kaybettiler mi?

   Okul müdürlerinin, okullardaki öğretim ve öğrenim kalitesini iyileştirmede ve erken okul terkini ele almaya yardımcı olan tüm okul yaklaşımını şekillendirmede   önemli bir rolü vardır. Okul müdürleri için asgari maaşlar nelerdir? Okullarının büyüklüğü maaşlarını etkiler mi?

   Bu rapor, Eurydice Ağı'ndaki ülkeler arasında öğretmenlerin ve okul müdürlerinin kazançlarındaki kompozisyonu ve farklılıkları gösterir. Yasal ve gerçek   maaşlar  hakkında bilgi sağlar ve okul öncesinden orta öğretime kadar olan dönemi kapsar. Karşılaştırmalı rapor için kullanılan veriler açık veri formatında   mevcuttur. Ülke sayfaları, bu raporda yer alan bilgileri ve daha fazlasını (yönetim, yeterlilik gereksinimleri, ödenekler ve okul müdürleri için gerçek maaşlar)     ülkeye göre sunar.

    Veriler Eurydice ve OECD/NESLI ağları tarafından ortaklaşa toplanmıştır.

Yayın Tarihi : Ekim 2023

Raporun Tamamı (TR)

İngilizce Metin (EN)

 

  

 2022-Ukraynalı

 Avrupa'da Zorunlu Eğitim (2023-2024)

   Bu bilgi formu, Avrupa'daki zorunlu eğitim-öğretim süresine odaklanır. Başlangıç ve ayrılma yaşlarını vurgular ve tam zamanlı ve yarı zamanlı zorunlu eğitim-öğretim kavramlarını birbirinden ayırır. Bilgiler, AB'nin Erasmus+ programına katılan 37 ülkeyi kapsayan 39 Avrupa eğitim sistemini içerir.

Yayın Tarihi : 2023 Raporun Tamamı (TR) İngilizce Metin (EN)  

 

16-11-2023 

 Hareketlilik Puan Tablosu Yükseköğretim Arka Plan Raporu 2022/2023

    2011 yılında Avrupa Birliği Konseyi Üye Devletleri öğrenme hareketliliğini destekleyecek olumlu bir ortam yaratmak amacıyla yapısal reformlar uygulamaya davet etmiştir. 'Hareket Halindeki Gençlik' Tavsiyesi aynı zamanda Avrupa ülkelerinin öğrenme hareketliliğini kolaylaştırmada kaydettiği ilerlemeyi izlemeye yönelik bir araç olan Hareketlilik Puan Tablosu için de temel teşkil etmektedir. Bu araç, yükseköğretimde ve temel mesleki eğitim ve öğretimde öğrenci hareketliliğini etkileyen kural ve düzenlemeleri incelemektedir.

Yayın Tarihi : Nisan 2023 Raporun Tamamı (TR) İngilizce Metin (EN)  

 

2022-matematik fen

 Avrupa'da Eğitim ve Öğretim Sistemlerinin İzlenmesi İçin Yapısal Göstergeler 2023 - Erken Çocukluk Eğitimi ve Bakımı

    Bu raporda yer alan yapısal göstergeler, erken çocukluk eğitimi ve bakımı (EÇEB) sistemlerinin bazı temel özelliklerine genel bir bakış sağlar. Göstergelerin seçimi mevcut araştırmalara ve Avrupa Birliği Konseyi'nin yüksek kaliteli EÇEB sistemlerine ilişkin tavsiye kararında listelenen faktörlere dayanır (2). Tavsiye kararı EÇEB'de kalitenin beş ana unsurunu belirlemiştir: erişim, personel, müfredat, değerlendirme/izleme ve yönetişim/fonlama. Ancak, olası sistem düzeyindeki bilgilerin geniş yelpazesini göz önünde bulundurarak ve kapsam ve zaman sınırlamalarını akılda tutarak, yıllık izleme için yalnızca birkaç temel ve sağlam gösterge seçilmiştir. Aşağıdaki diyagram, Eurydice veri toplamasında kapsanan EÇEB yapısal göstergelerini gösterir.

Yayın Tarihi : Kasım 2023 Raporun Tamamı (TR) İngilizce Metin (EN)   

 

2022-matematik fen

 Avrupa'da Eğitim ve Öğretim Sistemlerinin İzlenmesi İçin Yapısal Göstergeler 2023 Okuldaki Temel Yeterlilikler

    Bu rapordaki göstergeler, eğitim ve öğretimde Avrupa iş birliği stratejik çerçevesinin (2021-2030) hedeflerine ulaşılmasına katkıda bulunan ulusal politika ve yapıların bir kısmı hakkında bilgi sağlar. Stratejik çerçeve özellikle AB düzeyinde yedi hedef içerir. Bu hedeflerden biri temel becerilerle ilgilidir ve 2030 yılına kadar okuma, matematik ve fen bilimlerinde başarısız olan 15 yaşındaki öğrencilerin oranını %15'in altına düşürmeyi amaçlar.

Temel becerilerdeki düşük öğrenci başarısı birçok Avrupa ülkesi için endişe kaynağı olmaya devam ederken, temel becerilerdeki başarıya ilişkin daha önceki yapısal göstergeler (2015-2022 döneminde yıllık olarak güncellenmiştir) artık bir bütün olarak temel yeterlilikler alanına genişletilmiştir. Dolayısıyla, her bir ayrı temel yeterlilik alanının özelliklerini yakalamayı amaçlamak yerine, bu yeni yapısal göstergeler setinin odak noktası, temel yeterliliklerin gelişimini genel olarak destekleyen yatay sağlayıcılardır.

Yayın Tarihi : Ekim 2023 Raporun Tamamı (TR) İngilizce Metin (EN)   

 

2022-matematik fen

 Avrupa'da Eğitim ve Öğretim Sistemlerinin İzlenmesi İçin Yapısal Göstergeler 2023 Okulda Dijital Yeterlilik

    Dijital yeterliliğe ilişkin yapısal göstergeler, Avrupa'daki okullarda gelişimlerini destekleyen temel politikalara genel bir bakış sağlar. Göstergelerin seçimi, eğitim ve öğretim sistemlerinin dijital çağa sürdürülebilir ve etkili bir şekilde uyarlanmasını desteklemek için yenilenmiş bir AB politika girişimi olan Avrupa Komisyonu Dijital Eğitim Eylem Planı 2021-2027'de belirtilen stratejik önceliklere dayanır. Dijital Eğitim Eylem Planı özellikle iki stratejik öncelik belirler: Avrupa dijital eğitim ekosisteminin geliştirilmesini teşvik etmek ve dijital dönüşüm ve dijital teknolojilerin aracılık ettiği bir dünya için tüm öğrencilerin dijital yeterliliklerini geliştirmek. Bu önceliklere ulaşılması, aşağıdakilerin teşvik edilmesi gibi bir dizi girişimin uygulanmasını gerektirir:

Yayın Tarihi : Kasım 2023 Raporun Tamamı (TR) İngilizce Metin (EN)   

 

2022-matematik fen

 Avrupa'da Eğitim ve Öğretim Sistemlerinin İzlenmesi İçin Yapısal Göstergeler 2023 Eğitim ve Öğretimden Erken Ayrılma

    Bu rapor, eğitim ve öğretimden erken ayrılma (ELET) alanındaki Yapısal Göstergeler ile ilgili 2023 veri toplama sonuçlarını sunmaktadır. Altı ilgili alanda en üst düzey politikaları ve önlemleri sunan göstergeler içerir: ELET'i önlemek için erken uyarı sistemleri; okullarda zorbalık ve şiddetin önlenmesi; ELET konusunda öğretmen eğitimi ve öğretimi; ELET riski altında olan öğrencilere yönelik hedefli destek; okullarda ve çevresinde çok disiplinli destek ekipleri; eğitim ve kariyer rehberliği. Yapısal Göstergelerin 2023 güncellemesi 38 Avrupa eğitim sistemini kapsıyor. Katılımcı ülkeler arasında AB Üye Devletleri ile Arnavutluk, Bosna Hersek, İzlanda, Lihtenştayn, Karadağ, Kuzey Makedonya, Norveç, Sırbistan ve Türkiye bulunur.

Yayın Tarihi : Ekim 2023 Raporun Tamamı (TR) İngilizce Metin (EN)   

 

2022-matematik fen

 Avrupa'da Eğitim ve Öğretim Sistemlerinin İzlenmesi İçin Yapısal Göstergeler - 2023: Öğretmenlik Mesleği

    Bu raporda, Öğretmenlik Mesleği ile ilgili Eğitim ve Öğretim Sistemlerinin İzlenmesine Yönelik Yapısal Göstergeler konusunda 2023 yılı veri toplama çalışmalarının sonuçları sunulmaktadır. Eğitim sistemlerinin öğretmen eksikliğinin büyüyen sorununu nasıl ele aldığını inceler - genel olarak, belirli dersler için, dezavantajlı okullarda veya belirli coğrafi alanlarda. Ayrıca, nitelikli öğretmenlerin yeterli akışını sağlamaya katkıda bulunan öğretmenlik mesleğine girmek için alternatif yolları araştırır. Son olarak, değerlendirmelerin öğretmen mesleki gelişimini, kariyerini ve maaş ilerlemesini desteklemek için nasıl kullanıldığını analiz eder. Yapısal Göstergelerin 2023 güncellemesi 38 Avrupa eğitim sistemini kapsıyor.

Yayın Tarihi : Ekim 2023 Raporun Tamamı (TR) İngilizce Metin (EN)   

  

2022-matematik fen

 Avrupa'da Eğitim ve Öğretim Sistemlerinin İzlenmesi İçin Yapısal Göstergeler - 2023: Yükseköğretim

    Bu raporda, Yükseköğretim Alanında Eğitim ve Öğretim Sistemlerinin İzlenmesine Yönelik Yapısal Göstergeler konusunda 2023 yılı veri toplama çalışmalarının sonuçları sunulmaktadır. Rapor, politika yapıcılara ve diğer ilgili paydaşlara cinsiyet eşitliği, kabul ve yaşam boyu öğrenmeyi ele alan temel politikaların varlığına (veya yokluğuna) ilişkin güncel bir anlık görüntü sunmayı amaçlamaktadır. Yapısal Göstergelerin 2023 güncellemesi 38 Avrupa eğitim sistemini kapsıyor.

Yayın Tarihi : Kasım 2023 Raporun Tamamı (TR) İngilizce Metin (EN)   

 

2022-matematik fen

 Avrupa'da Erken Çocukluk Eğitimi ve Bakıımıına Erişim 2022/2023

    Bu özet, tüm çocuklar için uygun fiyatlı erken çocukluk eğitimi ve bakımı (EÇEB) hakkına ilişkin Avrupa'daki durumun birkaç ana yönünü açıklar. EÇEB'de bir yer sağlamaya yönelik kamu taahhüdü konusunda Avrupa ülkeleri arasında büyük farklılıklar olduğunu ortaya koyar. Tüm AB Üye Devletlerinin yanı sıra Arnavutluk, Bosna-Hersek, İzlanda, Lihtenştayn, Karadağ, Kuzey Makedonya, Norveç,Sırbistan ve Türkiye'yi kapsar.

Yayın Tarihi : 2023 Özetin Tamamı (TR)    

 

2022-matematik fen

 Avrupa'da Erken Çocukluk Eğitimi ve Tamamlayıcı Müfredatı 2022/2023

    Bu özet, Avrupa'daki erken çocukluk eğitimi ve bakımı (EÇEB) müfredatının kapsamını açıklar. Tüm AB Üye Devletlerinin yanı sıra Arnavutluk, Bosna Hersek, İzlanda, Lihtenştayn, Karadağ, Kuzey Makedonya, Norveç, Sırbistan ve Türkiye için eğitim kılavuzlarını içeren üst düzey belgeleri listeler. Bu, tüm AB Üye Devletlerinin yanı sıra Arnavutluk, Bosna Hersek, İzlanda, Lihtenştayn, Karadağ, Kuzey Makedonya, Norveç, Sırbistan ve Türkiye'yi kapsar.

Yayın Tarihi : 2023 Özetin Tamamı (TR)    

 

2022-matematik fen

 Avrupa'da Erken Çocukluk Eğitimi ve Bakımı Alanında Çalışan Personel 2022/2023

    Bu özet, Avrupa'da erken çocukluk eğitimi ve bakımı (EÇEB) alanında çalışan personele ilişkin temel düzenlemeleri vurgular. Ana EÇEB meslek türlerine (temel uygulayıcılar ve asistanlar) giriş için asgari gerekliliklerin yanı sıra sürekli mesleki gelişim koşullarını listeler. Bu belge tüm AB Üye Devletlerinin yanı sıra Arnavutluk, Bosna Hersek, İzlanda, Lihtenştayn, Karadağ, Kuzey Makedonya, Norveç, Sırbistan ve Türkiye'yi kapsar. Avrupa'daki EÇEB sistemleri hakkında daha fazla bilgi raporda mevcuttur.

Yayın Tarihi : 2023 Özetin Tamamı (TR)    

Yayın Tarihi: 08.02.2025