Milli Eğitim Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Eurydice Türkiye Ulusal Birimi

Karşılaştırmalı Raporlar-(2011 Yılı)

 

BİT

 Avrupa'da Okullarda BIT Aracılığıyla Öğrenme ve Yenilik Üzerine Temel Veriler - 2011

   Mevcut rapor, eğitimde BIT kullanımının evrimini ve öğretim yöntemleri, içerik ve değerlendirme süreçleriyle ilgili ulusal politikalar ve uygulamalarda meydana getirdiği değişiklikleri analiz eder. İşle ilgili temel yeterliklerin yanı sıra çapraz yeterliğin teşvik edilmesini ve bu süreçte BIT'in rolünü de inceler. Ayrıca, BIT kullanımında öğretmenleri eğitmek ve desteklemek için ülkelerde kullanılan stratejilere de ışık tutmaktadır. 

Yayın Tarihi : Haziran  2011 Raporun Tamamı (TR)    Özet (TR)

   

 matematik

 Avrupa'da Matematik Eğitimi: Temel Zorluklar ve Ulusal Politikalar

   Rapor matematik müfredatlarının yenilenmesi, yenilikçi öğretim yöntemlerinin ve değerlendirmenin teşvik edilmesi ve öğretmen eğitiminin geliştirilmesi için izlenen ulusal politikaları gözden geçirmektedir. Matematik eğitimi için sürekli gözlem ve araştırma sonuçlarına dayanan kapsayıcı politikaların gerekliliğine dikkat çekmektedir. Rapor, öğretmenler için kapsamlı destek politikalarının yürütülmesi, matematik bilgisinin ve problem çözme becerilerinin çeşitli uygulamalarına tekrar odaklanılmazı ve düşük başarıyı büyük ölçüde azaltmak için bir dizi stratejinin uygulanması için sebepler ileri sürmektedir. 

Yayın Tarihi : Ekim 2011 Raporun Tamamı (TR)    Özet (TR)

  

 yükseköğretim

 Avrupa'da Yüksek Öğretimin Modernleşmesi 2011

   İş pazarımız, her zaman  yüksek öğretim tarafından sağlanan bilgi ve yeterliklere sahip mezunlara ihtiyaç  duymaktadır. Bu talebin karşılanabilmesi için de bizlerin yüksek öğretime yatırım  yapması kaçınılmaz bir gerekliliktir. Ancak iyi bilindiği gibi, talepler arttıkça,  kamu fonu azalmaktadır. Genel olarak bakıldığında ise, hazırlanan çeşitli  raporlar, büyük bir ekonomik krizin etkisinden önce bile böylesi eğilimlerin  gündeme geldiğini ortaya koymaktadır.

Yayın Tarihi : 16 Eylül 2011 Raporun Tamamı (TR)    Özet (TR)

  

okuma 

 Avrupa'da Okuma Öğretimi : Bağlam, Politika ve Uygulamalar

   Avrupa Konseyi, Üye Ülkelerden yetersiz okuma becerisine sahip gençlerin oranını büyük ölçüde azaltmasını istemiştir. (Avrupa Birliği Konseyi, 2008) ve Kasım 2008'de Üye Ülkeler okuryazarlık seviyelerini artırmaya odaklanmaya davet edilmiştir.

Önümüzdeki on yılla ilgili olarak da Mayıs 2009'da Konsey, 2020'ye kadar Eğitim Öğretimde yeni bir Stratejik Çerçeve üzerinde görüş birliğine vardılar. Okuma, matematik ve fen alanında yeni hedeflerle az başarılı olanların oranını 2020 itibariyle %15'in altına düşürmeyi amaçlamaktadır. Bu da eğitim sistemleri için temel zorluklardan biri olacaktır. 

Yayın Tarihi : 11 Temmuz 2011 Raporun Tamamı (TR)    Özet (TR)

 

 yetişkinler

 Örgün Eğitimde Yetişkinler : Avrupa' daki Politikalar ve Uygulamalar

   Geçen on yıl süresince hayat boyu öğrenme, eğitim öğretim alanında Avrupa politika işbirliğinin gündeminde merkezi bir yer tutmuştur. Yetişkin öğrenimi, dolayısıyla, hayat boyu öğrenmenin önemli bir bileşeni olarak bilinmektedir. Yetişkin öğrenimi fırsatları bireylerin kişisel tatmininin yanı sıra ekonomik ve sosyal ilerlemenin sağlanması için önemlidir. Yetişkin eğitimi gelişmiş vatandaşlık katılımı, daha iyi sağlık ve daha çok bireysel refah bakımından geri dönüşlerle ilişkilendirilmiştir. Yetişkin eğitim öğretiminin kamusal ve özel yararları daha çok istihdam edilebilirlik ve daha kaliteli istihdamı içermektedir. 

Yayın Tarihi : 7 Mart 2011 Raporun Tamamı (TR)    

  

sınıf tekrarı 

 Avrupa'da Zorunlu Eğitim Boyunca Sınıf Tekrarı : Yönetmelikler ve İstatistikler

   Bu sorun, okulda başarısızlık ve okulu erken bırakmaya karşı daha geniş bir mücadelenin parçasıdır; ulusal eğitim politikalarının öncelikli sorunları haline gelmiştir ve artık Avrupa politikasında yüksek bir önceliğe sahiptir. Ekonomik krizden çıkmak ve akıllı ve kapsamlı bir büyüme oluşturmak için 2020 Avrupa stratejisi, okulu erken bırakmayı 2020 yılı itibarıyla %14.4 oranından %10'un aşağısına kadar düşürmeyi taahhüt etmektedir. Bu nedenle okulda başarısızlıkla mücadele stratejileri Avrupa düzeyinde, tartışmaların merkezindedir. Bu, sınıf tekrarının uygulamaları için yenilenmiş bir odaklanmaya yol açmış ve bu uygulamaların okulda zorluk çeken öğrenciler üzerindeki etkisi araştırmaya konu olmuştur. 

Yayın Tarihi : 7 Şubat  2011 Raporun Tamamı (TR) Özet (TR)   

                          

Milli Eğitim Bakanlığı Atatürk Bulvarı No98 A Blok 4.Kat Bakanlıklar Kızılay / ANKARA - 90 (312) 413 18 98 / 413 27 48 / 413 55 69

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.