Milli Eğitim Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Eurydice Türkiye Ulusal Birimi

Karşılaştırmalı Raporlar-(2009 Yılı)

 

 20-11-2023

 Avrupa'da Eğitime İlişkin Temel Veriler - 2009

  Avrupa'da Eğitime İlişkin Önemli Veriler, Avrupa eğitim sistemlerinin organizasyonunun ve işlemesinin istisnai olarak büyük ölçüde genel bakışını sağlamasının yanı sıra söz konusu ülkelerin eğitimdeki ortak sorulara cevap arama yollarına bir bakış açısı sağlamak için istatistiksel verilerle nitelikli bilgiyi birleştirir. Bu yedinci baskı, AB'nin şimdiye kadar karşı karşıya kaldığı en önemli sorunlardan biri olan çok ciddi bir ekonomik, sosyal ve mali kriz bağlamında görünmektedir. 

Yayın Tarihi : 2009 Raporun Tamamı (TR)    

 

 sanat

 Avrupa'da Okullarda Sanat ve Kültür Eğitimi

  2009 yılı Avrupa Yaratıcılık ve Yenilik Yılı'dır ve bu yıl dahilinde kültürel farkındalık ve yaratıcılık ilişkilendirilmektedir. Bu yılda eğitimin her biçimi ve aşamasında sanatsal ve diğer türde yaratıcılığın geliştirilmesi gibi temel temalara gönderme yapmaktadır. Aynı zamanda Avrupa Parlementosu, Avrupa Birliğinde Sanatsal Çalışmalar önergesi sanatsal eğitimde temel önerileri sunmakta ve Avrupa seviyesinde sanat ve eğitim işbirliğinin arttırılmasını hedeflemektedir.

Yayın Tarihi : 14 Ekim 2009 Raporun Tamamı (TR) Özet (TR)   

  

tam zaman 

 Avrupa' da Tam Zamanlı Zorunlu Eğitimde Mesleki Rehberlik

  Bu çalışma, ülkenin milli eğitim ve mesleki rehberlik sistemlerinin tanımlarını, idari makamların ve diğer birimlerin arasındaki sorumluluk göstergesini ve alandaki ana milli hedefleri, hukuki çevrenin tanımını, zorunlu eğitimin aşamalraının ve organizasyonun kısa bir özetini kapsamaktadır. Ayrıca eğitim programında bulunan mesleki rehberliği, resmi ilişkileri ve gelişmiş ülkelerle olan ilişkileri, mecut bilgi servisinin içerdiği önemli web sayfalarını, okul içinde ve dışında sorumlu olduğu personelin eğitim türünü ve özelliklerini araştırır.

Yayın Tarihi : 8 Ocak 2009 Raporun Tamamı (TR)    

  

 hedefler

Avrupa' da Öğrencilerin Ulusal Ölçümü : Hedefler, Organizasyon ve Sonuçların Kullanılması

  Bu Eurydice raporu 30 Avrupa ülkesinde uygulanan ulusal sınavların organizasyonu ve bağlamının bir resmini sunmakta, ulusal ve okullar seviyesinde bireylerin sınav sonuçlarının kullanılış biçimlerini ele almaktadır. Ulusal sınavların hedefleri, sıklığı ve içeriği anlamında Avrupa ülkelerinin ne tür çalışmalar ve uygulamalar yaptığını sunmakla beraber, bu rapor aynı zamanda Avrupa ülkelerinin birbirlerinden öğrenebilmeleri amacıyla çeşitli ülkelerin önemli uygulamaları ve deneyimleri ele alınmaktadır. Bu çalışmaların yanı sıra bu raporda ulusal seviyede uygulanmakta olan sınavlara yönelik bir uyum ve bütünlük gereksinimini vurgulamakta ve öğrencilerin sadece ölçülmesini değil aynı zamanda sınavlarla gelişmelerinin sağlanma yöntemlerini irdelemektedir.

Yayın Tarihi : 16 Eylül 2009 Raporun Tamamı (TR)    

  

 yükseköğrenim yönetimi

Avrupa' da Yüksek Öğrenim Yönetimi

  Bilgi toplumunda yüksek öğrenimin rolü, hem Avrupa düzeyinde hem de üye devletler düzeyinde tanınmıştır. Bu eğitim düzeyine, büyüme, refaha erişme ve toplum bütünlüğü bakımından Lizbon hedeflerini gerçekleştirmeye önemli bir katkı sağlaması için ihtiyaç duyulmaktadır. Avrupa Birliği, "Eğitim ve Öğretim 2010" eğitim programı, bir Avrupa Yüksek Öğrenim Alanı kurma görüşüyle hareket ederek, Bolonya Süreci tarafından reformların teşvik edilmesinin ve yüksek öğrenim kuramlarının modernleştirilmesinin önemini açıkça vurgulamaktadır.

Yayın Tarihi : 16 Temmuz 2009 Raporun Tamamı (TR)    

  

 erken çocukluk

Avrupa' da Erken Çocukluk Eğitimi ve Bakımı : Sosyal ve Kültürel Eşitsizliklerle İlgilenmek

  İlgili raporda, "okul öncesi eğitim, çocukların sosyal uyumu açısından en yüksek geri dönüşleri sağlamaktadır. Üye devletler, ilerideki öğrenme etkinliklerine bir temel oluşturduğu için okul öncesi eğitime büyük önem vermekte ve yatırımlarını bu yönde yapmaktadır. Bu durum, çocukların gelecekteki öğrenim hayatlarını olumlu yönde etkileyecek ve tüm becerilerinin bütünsel bir çerçevede edinilmesine olanak tanıyacaktır.

Yayın Tarihi : 16 Şubat 2009 Raporun Tamamı (TR)    

  

 2009

Avrupa' da 2009 Yılında Yüksek Öğretim; Bolonya Sürecinde Gelişmeler

  Bu yayın Bolonya Deklerasyonu' nun imzalandığı zamandan bu yana on yıl içindeki gelişmelerin bir portresini sunmaktadır ve Bolonya Süreci' nin resmi sonuçlarının anlaşılması bakımından kıymetli bir kaynaktır. Tıpkı diğer Eurydice yayınları gibi, bu eserde özlü, her ülkenin otoritelerinin bilgilendirmelerine dayalı ve ele alınan meselelerin her ulusta nasıl yürütüldüğünü karşılaştırmalı bir üslupla sunmaktadır.

Yayın Tarihi : 22 Nisan 2009 Raporun Tamamı (TR)    

               

Milli Eğitim Bakanlığı Atatürk Bulvarı No98 A Blok 4.Kat Bakanlıklar Kızılay / ANKARA - 90 (312) 413 18 98 / 413 27 48 / 413 55 69

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.