Avrupa'da Erken Çocukluk Eğitimi ve Bakımına İlişkin Temel Veriler - 2014 Eurostat ile işbirliğinde basılan Eurydice Avrupa'da Erken Çocukluk Eğitimi ve Bakımına İlişkin Temel Veriler 2014 raporu, istatistiksel veriler ve nitel bilgilerle erken çocukluk eğitimi ve bakımı sistemlerinin yapısı, organizasyonu ve finansmanını tanımlamak için bir araya gelmesiyle politik girişimleri bilgilendirmeye katkı sağlar. Rapor, Avrupa siyasi işbirliğiyle tanımlanan kalite hizmetlerinin gelişimi için önemli olan konuları inceler; örneğin, erişim, yönetişim, kalite güvencesi, alım gücü, personelin profesyonelliği, liderlik, ebeveyn katılımı ve dezavantajlı çocukları destekleyen tedbirler. Uluslararası karşılaştırılabilir göstergelerle, kaliteli erken çocukluk eğitimi ve bakımının bileşenlerine dair bir görüş sunar. 2009'da yayınlanan EÇEB ile sosyal ve kültürel eşitsizlikleri ele alan raporun ardından, bu konuya ilişkin ikinci rapordur. Bu rapor 32 ülke ve 37 eğitim sistemini kapsamaktadır. |
|||
Yayın Tarihi : Haziran 2014 | Raporun Tamamı (TR) | İngilizce Metin (EN) | Özet (TR) |
Avrupa Yükseköğretiminde Modernizasyon : Giriş, Eğitimin Sürdürülmesi ve İstihdam - 2014 Bu Eurydice raporu, yükseköğretime giriş, alternatif yollar, öğrenci devamlılığı ve istihdama transfer gibi konular üzerinde durmakta ve bizlere yükseköğretim bağlamında ne tür çalışmalar yapılmalı, neler başarılmalı ve neler anlaşılmalı anlamında yol göstermektedir. Yükseköğretime giriş aşamasında, eğitim sürecinde ve iş sektörüne giriş aşamasında olan gençlere dair açık ve karşılaştırmalı olarak ulusal politikalar ve eylemler ele alınmaktadır. Rapor aynı zamanda Avrupa'nın farklı yerlerindeki kurumsal uygulamalar arasındaki ilginç örnekleri içermekte ve yükseköğretim kurumlarının ulusal hedefleri nasıl uyguladıklarını resmetmektedir. |
|||
Yayın Tarihi : Haziran 2014 |
Avrupa'da Okulların Finansmanı : Kamu Finansmanında Mekanizmalar, Yöntemler ve Kriterler Ülkeler reform yapma yollarını ararken, genellikle ilham almak için diğer ülkeleri inceler. Bu rapor, Avrupa'da kamu sektörü okul düzeyinde eğitim için finansman sistemlerinin yapısını anlamak için bir çerçeve sağlar. Ayrıca okul eğitimi finansmanı için kaynak düzeyini belirlemek üzere kullanılan yetki seviyeleri, yöntem ve kriterlerin kısa bir karşılaştırmalı analizini sunar. Bu Rapor ilköğretim ve genel ortaöğretim finansmanlarını inceler ve İzlanda, Lihtenştayn, Norveç ve Türkiye ile 28 AB Üye Devletlerin 27'sini kapsar. |
|||
Yayın Tarihi : Haziran 2014 |