Milli Eğitim Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Eurydice Türkiye Ulusal Birimi

Karşılaştırmalı Raporlar-(2019 Yılı)

 

 

1  

 Avrupa'da Erken Çocukluk Döneminde Eğitim ve Bakıma Ait Temel Veriler - 2019

    Bu özet, raporun bazı temel bulgularını vurgulamaktadır. Erişimin sağlanması için temel politika ölçüsü ile başlar daha sonra ödenebilirliği tartışmaya devam eder. Avrupa çapında ev tabanlı hizmet (çocuk bakıcıları tarafından sunulan) hakkındaki düzenlemelerin kapsamı da kısaca açıklanmaktadır. Bu bölüm dört özelliğe dayanarak Avrupa'da politika entegrasyonunun derecesi hakkında yeni bir özet gösterge sunmaktadır: EÇEB'in yapısal organizasyonu, yönetim, personel nitelik gereklilikleri ve eğitim içeriği. Ülkelerin EÇEB kalitesini sağlamanın farklı yollarına ve ilköğretime sorunsuz bir geçiş sağlayan önlemlere dikkat çekilmektedir. 

Yayım Tarihi : 2019 Raporun Tamamı (TR) İngilizce Metin (EN)   Özet (TR)

  

18-11-2023 

 Avrupa'daki Okullarda Digital Eğitim - 2019

    Ana bulgular özellikle politika-yapıcıların ilgisini çekecek sonuçların altını çizmektedir. Bu bulgular, karşılaştırmalı yaklaşım kullanılarak ulusal düzeyde veriler üzerinde yapılan bir analizin sonucudur. Bu bulgular, okul müfredatı yoluyla dijital yeterliğin geliştirilmesi, öğretmenlere özgü dijital yeterlikler, öğrencilerin dijital yeterliklerinin ölçülmesi, ölçme-değerlendirme ve sınavlarda teknolojinin kullanılması ve son olarak Avrupa genelinde dijital eğitime yönelik okulları destekleyen politikalara özel atıf yapan stratejik yaklaşımları kapsayan anahtar alanlar konusunda genel bir bakış sağlamaktadır. Okuyucular özel belirteçlerle daha ayrıntılı bilgileri bulabilecekleri kaynaklara yönlendirilmiştir. Bu rapor, Avrupa'daki, toplam 43 eğitim sistemini kapsayacak şekilde, 28 AB üyesi ülkede ve ayrıca Arnavutluk, Bosna-Hersek, İsviçre, İzlanda, Lihtenştayn, Karadağ, Kuzey Makedonya, Norveç, Sırbistan ve Türkiye'deki ilk ve genel orta (alt ve üst kademe) öğretim düzeyindeki okullarda 2018/19 eğitim yılında verilen dijital eğitimi ele almaktadır.

Yayım Tarihi : 2019 Raporun Tamamı (TR) İngilizce Metin (EN)  

  

 sure2018

 Avrupa'da tam zamanlı zorunlu eğitimde önerilen yıllık öğretim süresi - 2018/19 

    Bu yayın, eğitim yetkililerinin yönetmeliklerinde veya politika belgelerinde belirtilen zorunlu müfredat için önerilen asgari öğretim süresi, yani normalde öğrenciler tarafından alınan asgari öğretim süresi üzerine odaklanmaktadır. Ancak, bazı ülkelerde, bu asgari süre tüm okullar veya coğrafi alanlar için geçerli olmayabilir. Ayrıca, bazı ülkelerde, okulların ek öğretim süresi sağlaması gerekebilir, ancak öğrenciler bundan faydalanıp faydalanmayacağına karar vermekte özgürdür. Bu ek süre genellikle dezavantajlı veya düşük başarı gösteren öğrencilere yönelik programlar şeklinde sunulur. Zorunlu olmayan müfredat karşılaştırmalı analizin kapsamı dışındadır. Bu rapor, 43 Avrupa eğitim sisteminde 2018/19 öğretim yılında tam zamanlı zorunlu eğitimde (yani, tüm öğrenciler için ilköğretimin ilk yılından itibaren tam zamanlı zorunlu eğitimin sonuna kadar) tavsiye edilen asgari öğretim zamanı ile ilgilidir (7). Veriler, Avrupa Komisyonu Eurydice ve OECD'nin NESLI ağları tarafından ortaklaşa toplanmıştır. Mesleki profilli ortaöğretim programları ve özel ihtiyaçları olan öğrenciler için özel olarak tasarlanmış programlar bu çalışmanın kapsamı dışındadır.

Yayım Tarihi : Mayıs 2019 Raporun Tamamı (TR) İngilizce Metin (EN)  

   

 göçmen

 Göçmen Kökenli Öğrencilerin Avrupa'daki Okullara Entegrasyonu:

    Bu Eurydice Özeti, Ocak 2019'da yayınlanan ve Avrupa Komisyonu'nun himayesinde hazırlanan Göçmen Kökenleri Olan Öğrencilerin Avrupa'daki Okullara Entegrasyonu: Ulusal Politikalar ve Önlemler Eurydice raporunun ana bulgularını sunmaktadır. Bilgiler, Eurydice Ağı tarafından 42 eğitim sisteminde toplanan 2017/18 öğretim yılı için mevcut üst düzey düzenlemelere ve tavsiyelere dayanmaktadır. Akademik literatürden elde edilen bulgular ve Eurostat, IEA PRILS 2016 ve ICCS 2016 verilerine dayanan istatistiksel analizlerle tamamlanmaktadır.

Yayım Tarihi : Ocak 2019 Raporun Tamamı (TR) İngilizce Metin (EN)  

 

 

Milli Eğitim Bakanlığı Atatürk Bulvarı No98 A Blok 4.Kat Bakanlıklar Kızılay / ANKARA - 90 (312) 413 18 98 / 413 27 48 / 413 55 69

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.