Milli Eğitim Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Eurydice Türkiye Ulusal Birimi

Karşılaştırmalı Raporlar-(2015 Yılı)

 

 19-11-2023

 Ortaöğretimdeki Diller: Avrupa'daki Ulusal Sınavlar - 2014/ 15

    Bu raporun temel amacı, Avrupa ülkelerindeki mevcut ulusal dil sınav yöntemlerini net bir şekilde ortaya koymaktır. Ulusal sınavlar, merkezi / üst düzey devlet yetkilileri tarafından belirlenen ve onların sorumlulukları dahilinde yürütülen standartlaştırılmış test / sınavlar olarak tanımlanır. Eğitim dili, bölgesel diller ve eski diller dışında tüm diller dikkate alınmaktadır. Çoğu durumda, ele alınan diller ulusal müfredatta yabancı dil olarak kabul edilir. Şu anda, yabancı dil öğretiminin okul düzeyinde ve sonrasındaki önemi ve yabancı dil öğretimi ve öğreniminin geliştirilmesinde değerlendirmenin rolü üzerine Avrupa'da yaygın bir uzlaşma vardır. Bu konuların Avrupa siyasi gündeminde artması, bu Eurydice araştırmasının başlatılmasına neden olmuştur.

Yayın Tarihi : Eylül 2015 Raporun Tamamı (TR)  Özet (TR)  

 

Bologna 

 2015 Avrupa Yükseköğretim Alanı- Bologna Süreci Uygulama Raporu

    Bologna Süreci Avrupa ötesinde de diyalog ve işbirliği için bir alan yaratmaktadır. Diyalog sadece kredi sistemi ve kalite güvencesinin teknik boyutlarıyla ilgili değil, ifade özgürlüğü, hoşgörü, araştırma özgürlüğü, öğrenci ve personelin serbest hareketliliği, öğrenci katılımı ve öğrenmenin ortak oluşturulması gibi temel ilkelerle de ilgilidir. Sorbon Deklarasyonunun 20. Yıldönümüne doğru, Bologna Süreci iki bağlantılı alana doğru kapasitesini göstermelidir: reformların tutarlı uygulanmasını garantilemek ve üniversitelerin yirmibirinci yüzyıl zorluklarına dair yaklaşımlarını ortaya koymak. Bu rapor başlangıç için iyi bir fırsattır.

Yayın Tarihi :Mayıs 2015 Raporun Tamamı (TR)   İngilizce Metin (TR) 

 

 Maaşlar

 2015 Avrupa Yükseköğretim Alanı- Bologna Süreci Uygulama Raporu

    Bu rapor üç bölümden oluşmaktadır. Kısım I, her ülke tarafından sağlanan verilere dayanarak karşılaştırmalı bir analiz sunmaktadır. Kısım II, okul-öncesi eğitimden (ISCED 0) lise eğitimine (ISCED 3) kadar öğretmenlerin ve okul müdürlerinin ücretlendirilmelerine ilişkin ulusal tabloları özetlemektedir. Son olarak, Kısım III, veri toplamada kullanılan genel metodoloji ve tanımları özetlemektedir.

Yayın Tarihi :Eylül 2015 Raporun Tamamı (TR)   İngilizce Metin (TR) 

  

 Öğretmenlik mesleği

 Avrupa'da Öğretmenlik Mesleği; Uygulamalar, Algılar ve Politikalar

    Ortamların öğretmenlerin çalışmalarını nasıl belirlediği ve farklı koşulların algılarını ve uygulamalarını ne kadar etkilediğine ilişkin kanıtlar sağlamaktadır. İlk defa, bir Eurydice raporu, OECD Eğitim ve Öğretim Uluslararası Araştırması ve Eurostat verileri yoluyla toplanan kapsamlı sayısal verilerle Eurydice Ağı yoluyla elde edilen nitel bilgileri birleştirir. Bu yayın, bu yüzden öğretimdeki bugünün zorluklarını göstermeye yardımcı olan kanıta dayalı politikaların geliştirilmesinde çok değerli olacaktır.

Yayın Tarihi :Eylül 2015 Raporun Tamamı (TR)  Özet (TR) İngilizce Metin (TR)

 

Milli Eğitim Bakanlığı Atatürk Bulvarı No98 A Blok 4.Kat Bakanlıklar Kızılay / ANKARA - 90 (312) 413 18 98 / 413 27 48 / 413 55 69

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.