Avrupa' da Okullarda Dil Öğretimi Hakkında Temel Veriler - 2008 Komisyon, 2005 Toplantısı'nda, çokdilliliği desteklemek üzere vizyonunun ana hatlarını belirlemiştir, Çokdillilik için Yeni Bir Strateji Çerçevesi. Aynı yıl, Eurydice, Okullarda Dil Öğretimi Hakkında Temel Veriler'in ilk baskısını çıkartmıştı ve o zaman ilk defa okullarda hangi dillerin hangi yollarla ve hangi aşamalarda öğretildiğinin kapsamlı bir resmi de çizilmişti. Üye devletlere, deneysel bir tabanda, Haziran 2002'de Barselona Avrupa Konseyi'nde karara varılan hedefi gerçekleştirmeyi amaçlayan politika ölçütlerini sağlamıştır; çok erken yaştan itibaren en az iki yabancı dil öğretilmelidir. |
|||
Yayın Tarihi : 2009 |
Avrupa' da Okul Özerkliği : Politikalar ve Önlemler Bu yayın, okulların ana unsurların karşılaştırılmasına izin veren okul özerkliğini artırmayı amaçlamış çeşitli politikaları ele almaktadır. Son bölümde verilen tablolar okuyucuya hızlı bir şekilde özet sunmaktadır. Bu yeni Eurydice çalışmasının, toplumlarımızın geleceğini garanti altına almak için gereken okullarımızın düzenlenmesi ve modernleşmesi süreçlerini daha iyi anlamamıza önemli bir katkı sağlayacaktır. |
|||
Yayın Tarihi :24 Ocak 2008 |
Avrupa'daki Öğretmenlerin Sorumluluk ve Özerklik Düzeyleri Bu yayın, öğretmenlerin farklı ülkelerdeki görevlerine ve bu görevleri yerine getirirken sahip oldukları özerklik düzeyine yönelik karşılaştırmalı bir resim sunmaktadır. Bu yeni Eurydice çalışmasının, eğitimin temel oyuncuları olarak görülen öğretmenlerin rollerinde geçirdikleri değişiklikleri daha iyi anlamalarına katkı sağlayacaktır. |
|||
Yayın Tarihi :26 Ağustos 2008 |
Bu yayın, öğretmenlerin farklı ülkelerdeki görevlerine ve bu görevleri yerine getirirken sahip oldukları özerklik düzeyine yönelik karşılaştırmalı bir resim sunmaktadır. Bu yeni Eurydice çalışmasının, eğitimin temel oyuncuları olarak görülen öğretmenlerin rollerinde geçirdikleri değişiklikleri daha iyi anlamalarına katkı sağlayacaktır. |
|||
Yayın Tarihi : 2008 |