Milli Eğitim Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Eurydice Türkiye Ulusal Birimi

Karşılaştırmalı Raporlar-(2012 Yılı)

 

dil öğretimi 2012

 Avrupa'da Okullarda Dil Öğretimi Üzerine Temel Veriler - 2012

   32 Avrupa ülkesinde dil öğretim sistemlerinin ayrıntılı bir resmini sağlayan Eurydice / Eurostat'ın ortak çalışması olan Avrupa'da Okullarda Dil Öğretimi Üzerine Temel Veriler'in üçüncü baskısıdır. Yayın, yabancı dil öğretiminin çeşitli yönlerini incelemektedir, özellikle, yönetimsel özellikleri, katılım düzeyleri ve yabancı dil öğretmenlerinin başlangıç ve sürekli eğitimleri. Buna ek olarak, rapor, yabancı dillerde öğretilen dille ilgili olmayan dersleri sunan dille bütünleşik öğrenme modelini ve içeriğini (CLIL) kapsar. Bir bütün olarak ele alındığında, yayın, eğitim ve öğretimde Avrupa işbirliğinin merkezinde olan bir dizi soruya cevap sağlamaktadır. 

Yayın Tarihi : Temmuz  2012 Raporun Tamamı (TR)    Özet (TR)

  

 20-11-2023

 Avrupa'da Eğitime İlişkin Temel Veriler - 2012

   Avrupa'da Eğitime İlişkin Önemli Veriler, hem Avrupa hem de ulusal düzeydeki eğitim politikası ile ilgili tartışmalara değerli bir katkı sağlar ve stratejik çerçevedeki ilerlemeyi izlemek için yardımcı olur. Eurydice ağı, Eurostat ve PISA uluslararası anketi yoluyla toplanan verilere dayanarak, rapor Avrupa eğitim sistemlerinin organizasyonu ve işleyişinin geniş kapsamlı bir bakış açısını sunan standartlaştırılmış ve kolayca karşılaştırılabilir niteliksel ve niceliksel göstergeler sağlamaktadır. Zorunlu eğitime katılım, yükseköğretimi kazanma ve işgücü piyasasına geçiş, eğitime yatırım ve kalite güvencesi gibi Avrupa işbirliği için özel önemi olan belirli alanları inceler ve böylece ülkelerin eğitimdeki yaygın zorluklara nasıl cevap verecekleri konusunda bir görüş sahibi olmalarını sağlar.

Yayın Tarihi : Şubat  2012 Raporun Tamamı (TR)    Özet (TR)

  

 temel yeterlilikler

 Avrupa'da Okullarda Temel Yeterlikleri Geliştirme: Politik Fırsatlar ve Zorluklar

   Bu rapor Yeniden Düşünme Eğitimi tebliğinin yardımıyla ortaya konmuştur. Yaşam boyu öğrenmeye yönelik temel yeterlikleri geliştirmek için mevcut ulusal politikayı gözden geçirip analiz etmektedir2. Şimdiye kadar temel yeterlikleri geliştirmeye yönelik yaklaşımlar özetlendikten sonra, rapor değişen yeterlik gereksinimlerini karşılamak için eğitim ve talimin karşılaşabileceği olası çeşitli zorlukları da ele almıştır.

Yayın Tarihi : Kasım  2012 Raporun Tamamı (TR)    Özet (TR)

  

vatandaşlık eğitimi 

 Avrupa'da Vatandaşlık Eğitimi

   Bu rapor, EACEA bünyesindeki Eurydice Birimi tarafından geliştirilen iki anketin Eurydice ağı Ulusal Birimlerince toplanan cevaplarına dayanmaktadır. Rapor her biri Avrupa okullarındaki vatandaşlık eğitiminin farklı bir yönü ile ilgili beş bölümden oluşur. Ulusal politikaların ve uygulamaların örnekleri ana metinden farklı olarak daha küçük yazı stili ile sunulmuştur. Bu örnekler karşılaştırmalı çalışmadaki genel ifadelerin pratik açıklamalarını sunar ya da belirli ulusal bilgileri vererek tartışmaya eklenebilir.

Yayın Tarihi : Mayıs  2012 Raporun Tamamı (TR)    Özet (TR)

 

 yükseköğretim 2012

 2012 Yılı Avrupa Yüksek Öğretim Alanı

   Bu rapor, 2012 yılında Bükreş'te bakanlar düzeyinde yapılan konferans için hazırlanmıştır. İlgili konferans, Avrupa Yükseköğretim alanının kurulmasından bu yana gerçekleşen ilk önemli olay olma özelliğini taşımaktadır. Bu konferans, Avrupa kıtasındaki işsizlik oranının ciddi boyutlara ulaştığı ve genç nüfusun işsizlikten muzdarip olduğu zor bir dönemde gerçekleşmektedir İşte tam da bu noktada, Bologna sürecinin yukarıda sözü edilen durumlara karşı ne çeşit çözümler üretebileceğini sorgulamak ve on yıllık bir süreçten sonra gelinen noktayı değerlendirmek oldukça önemlidir.

Yayın Tarihi : 25 Nisan 2012 Raporun Tamamı (TR)    Özet (TR)

  

Milli Eğitim Bakanlığı Atatürk Bulvarı No98 A Blok 4.Kat Bakanlıklar Kızılay / ANKARA - 90 (312) 413 18 98 / 413 27 48 / 413 55 69

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.