Milli Eğitim Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Eurydice Türkiye Ulusal Birimi
Karşılaştırmalı Raporlar-(2018 Yılı)
Avrupa'da Göçmen Kökenli Öğrencilerin Avrupadaki Okullara EntegrasyonuUlusal Politikalar ve Önlemler' konusundaki ana bulgularına kapsamlı bir genel bakış sunmaktadır. Raporun genel amacı, bu alanda üst düzey eğitim yetkilileri tarafından teşvik edilen temel politika ve önlemlerin karşılaştırmalı bir analizini sunarak göçmen öğrencilerin eğitimi ile ilgili Avrupa işbirliğini desteklemektir. Rapor, Avrupa'daki göçle ilgili demografik verileri sunan bir içerik bölümü ile başlıyor. Ayrıca, göçmen öğrencilerin eğitimsel kazanımı ve okullardaki refah duygusu hakkında da veri sağlamaktadır. |
|||
Yayın Tarihi : Aralık 2018 | Raporun Tamamı (TR) | İngilizce Metin (EN) |
Avrupa Eğitim Sistemlerinin Yapısı 2018/19Elde edilen ana bulgular özellikle politika yapıcıların dikkatini çekecek sonuçlara vurgu yapıyor. Bu bulgular, ulusal düzeyde verilerin, karşılaştırmalı yaklaşım kullanılarak yapılmış analizinin ürünüdür. Bunlar aynı zamanda kapsama alınan alanlar için - öğretmen arz ve talebi için ileriye dönük planlama, mesleğe giriş, okullar arası öğretmen hareketliliği, sürekli profesyonel gelişim ve destek, kariyer yapılandırmaları, öğretmen yeterlik çerçevelerinin kullanımı ve değerlendirme sistemleri - bir genel bakış da sunmaktadır. Okuyucular, daha ayrıntılı bilgilerin mevcut olduğu yerlerde belli belirteçlere yönlendirilmişlerdir. |
|||
Yayın Tarihi : Eylül 2018 | Raporun Tamamı (TR) | İngilizce Metin (EN) |
Avrupa Öğretmenlik Kariyerleri 2018Elde edilen ana bulgular özellikle politika yapıcıların dikkatini çekecek sonuçlara vurgu yapıyor. Bu bulgular, ulusal düzeyde verilerin, karşılaştırmalı yaklaşım kullanılarak yapılmış analizinin ürünüdür. Bunlar aynı zamanda kapsama alınan alanlar için - öğretmen arz ve talebi için ileriye dönük planlama, mesleğe giriş, okullar arası öğretmen hareketliliği, sürekli profesyonel gelişim ve destek, kariyer yapılandırmaları, öğretmen yeterlik çerçevelerinin kullanımı ve değerlendirme sistemleri - bir genel bakış da sunmaktadır. Okuyucular, daha ayrıntılı bilgilerin mevcut olduğu yerlerde belli belirteçlere yönlendirilmişlerdir. |
|||
Yayın Tarihi : Ocak 2018 | Raporun Tamamı (TR) | İngilizce Metin (EN) |
Avrupa'da Öğretmen ve Okul Müdürlerinin Maaşları ve Ödenekleri - 2017/18Avrupa'daki okullarda vatandaşlık eğitimi üzerine hazırlanan 2017 Eurydice Raporu bu alanda, ilk olarak AB ve ulusal mercilerin faydalarının devamını ve ikinci olarak da, vatandaşlık eğitiminin verilmesinde mevcut yapı, içerik ve araçlarla ilgili en son bulguları tüm paydaşlara erişilebilir hale getirmenin gerekliliğini yansıtan üçüncü Eurydice Raporudur. |
|||
Yayın Tarihi : Şubat 2018 | Raporun Tamamı (TR) | İngilizce Metin (EN) |
Eurydice Dosyası Avrupa'daki Okullarda Vatandaşlık Eğitimi-2017Avrupa'daki okullarda vatandaşlık eğitimi üzerine hazırlanan 2017 Eurydice Raporu bu alanda, ilk olarak AB ve ulusal mercilerin faydalarının devamını ve ikinci olarak da, vatandaşlık eğitiminin verilmesinde mevcut yapı, içerik ve araçlarla ilgili en son bulguları tüm paydaşlara erişilebilir hale getirmenin gerekliliğini yansıtan üçüncü Eurydice Raporudur. |
|||
Yayın Tarihi : Şubat 2018 | Raporun Tamamı (TR) | İngilizce Metin (EN) |
Avrupa'da Zorunlu Eğitim - 2018/19Bu yayın, AB'nin Erasmus+ programına katılan 38 ülkeyi (28 Üye Devlet, Arnavutluk, Bosna Hersek, İsviçre, Eski Yugoslav Makedonya Cumhuriyeti, İzlanda, Lihtenştayn, Karadağ, Norveç, Sırbistan ve Türkiye) kapsayan 43 Avrupa eğitim sisteminde zorunlu eğitim/öğretim süresi hakkında kısa bilgiler sağlar. Tam zamanlı zorunlu eğitim/öğretim, tüm öğrenciler için gerekli olan tam zamanlı eğitim/öğretime devam süresi anlamına gelir. |
|||
Yayın Tarihi : Eylül 2018 | Raporun Tamamı (TR) | İngilizce Metin (EN) |