Milli Eğitim Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Eurydice Türkiye Ulusal Birimi

Karşılaştırmalı Raporlar-(2016 Yılı)

  

 ulusal

 Avrupa Yükseköğretiminde Ulusal Öğrenci Harç ve Destek Sistemleri- 2016/17 

    Raporun Temel Noktalar bölümü, Avrupa ülkelerinde uygulanan eğitim harçları ve öğrenci destekleri hakkında, bölümü takip eden ulusal bilgi sayfalarından derlenmiş, kısa ve karşılaştırmalı bir genel bakış sunmaktadır. Karşılaştırmalı genel bakışın ana odağı, her ülkedeki öğrenci nüfusunun en büyük payını oluşturan yükseköğretimin birinci kademesindeki tam zamanlı öğrencilerdir. Bununla birlikte, kademeler arasında bazı karşılaştırmalar da yapılır. Ulusal şemalar ve bilgi tabloları, ulusal sistemin temel unsurlarını, okuyucunun gerçek durumu kolaylıkla anlamasını ve diğer ülkelerle doğru bir karşılaştırma yapmasını sağlayacak şekilde özetlemektedir. Ulusal sistem sayfaları için kılavuz, sayfalarda bulunan ana unsurları özetlemektedir. Bu yıla ait rapordaki yenilik, Avrupa'da kısa dönem programlarının gittikçe artan önemini kabul ederek, kısa dönem programlarında okuyan öğrencilerin ödediği harçlar ve onlara sunulan destekler konusunda da bilgi içermesidir. Kısmi zamanlı eğitim harçları ve destek düzenlemeleri de incelenmektedir. 

Yayın Tarihi : Ekim 2016 Raporun Tamamı (TR)    

  

 hareket puan

 Hareketlilik Puan Tahtası: Yükseköğretim Eğitimi Altyapı Raporu

    Eurydice Ağı, yükseköğretimde Hareketlilik Puan Tablosu için seçenekler geliştirmekle görevlendirilmişken Cedefop mesleki eğitim ve öğretimle ilgili benzer bir uygulamayı hayata geçirmektedir. Yükseköğretim Hareketlilik Puan Tablosu için hazırlık çalışması 2013'te yayımlanmıştır (Avrupa Komisyonu/EACEA/Eurydice, 2013). Bu çalışma Üye Devletler ve Avrupa Komisyonundan uzmanların dahil olduğu detaylı bir konsültasyon süreci yoluyla izleme için beş tematik alan belirlemiştir: bilgi ve rehberlik, yabancı dil hazırlığı, hibe ve kredilerin taşınabilirliği, sosyo-ekonomik altyapısı düşük öğrencilere sağlanan destek ve öğrenme çıktılarının tanınırlığı. Bu alanlar Tavsiyenin çok düzeyli bir analizine ve bileşik göstergelerinin sunulmasına izin vermektedir. Bu rapor, fizibilite çalışmasıyla çizilen yolu takip etmekte ve bu alanlardaki ilerlemenin gözlemlenmesine olanak sağlayan ilk yayımdır. 

Yayın Tarihi : Ekim 2016 Raporun Tamamı (TR) Özet (TR)   

  

 tam zamanlı

 Avrupa'da Tam Zamanlı Zorunlu Eğitimde Tavsiye Edilen Yıllık Öğretim Süresi - 2016/17

    Bu Eurydice raporu ülkelere göre öğretim sürelerine, ulusal veri belgelerine ve ülkeye özgü notlara genel bir bakış sağlar. Bölüm I tanımları ve veri toplama kapsamını sunmaktadır. Bölüm II tavsiye edilen yıllık öğretim süreleri ve onun öğretim programındaki derslere dağılımı üzerine olan karşılaştırmalı bir analizi içerir. Bölüm III'ün 1. Kısmı, grafikleri okuma kılavuzundan (ulusal veri belgeleri) ve kullanılan akronim ve kısaltmaların bir listesinden oluşmaktadır. Grafikler, Bölüm III'ün 2. Kısmında (Ülkelere göre öğreti süresi) ve Bölüm III'ün 3. Kısmında (Derslere göre öğretim süresi) verilmektedir. Bölüm III'ün 4. Kısmı bazı ders kategorileri (örn. 4. ve 5. diller) ve zorunlu olmayan öğretim programı için olan grafiklerin olduğu bir ek içermektedir. Bölüm III'ün 5. Kısmı ülkeye özgü notları sunmaktadır. 

Yayın Tarihi : Ekim 2016 Raporun Tamamı (TR)    

  

2016 yapı 

 Avrupa Eğitim Sistemlerinin Yapısı 2016 /17: Şematik Diyagramlar

    Bu rapor 2016/17 okul ve akademik yılında Avrupa ülkelerinde okul öncesinden yükseköğretime kadar genel eğitimin yapısına odaklanmaktadır. Çalışmada AB Erasmus+ programında yer alan 38 ülkeyi de kapsayan 43 eğitim sistemi (28 Üye Ülke, Arnavutluk, Bosna Hersek, İsviçre, İzlanda, Lihtenştayn, Karadağ, eski Yugoslav Makedonya Cumhuriyeti, Norveç, Sırbistan ve Türkiye) yer almıştır. Raporun ilk bölümünde okul öncesi ve zorunlu eğitimin temel organizasyon modelleri yer almaktadır. İkinci bölüm ise diyagramları okumak için bir rehber niteliğindedir. Ulusal şematik diyagramlar üçüncü bölümde gösterilmektedir. 

Yayın Tarihi : Eylül 2016 Raporun Tamamı (TR)    

 

 girişimcilik

 Avrupa'da Okullarda Girişimcilik Eğitimi

    Bu rapor, bu bağlamda, önceki Eurydice raporlarıyla da uyumlu bir şekilde (2006, 2012) Avrupa ülkelerindeki tüm güncel gelişmeleri ele alır. Almanya, İrlanda ve Lihtenştayn dışındaki tüm Eurydice ağ ülkelerindeki/bölgelerindeki okul eğitimini (ilkokul, genel ortaokul ve lise ve okula dayalı mesleki eğitim) kapsar. Aşağıdaki bölümler girişimcilik eğitimini destekleyen stratejik eylemler ve fonlama mekanizmalarının (bkz. Bölüm 2) yanı sıra ulusal tanımlar ve bağlamsal göstergelere (bkz. Bölüm 1) odaklanarak raporun temel bulgularını özetler. Rapor ayrıca hizmet öncesi öğretmenlik eğitimi ve sürekli mesleki gelişim müfredatını (bkz. Bölüm 4) ve girişimcilik eğitiminin ulusal okul müfredatına ve öğrenme kazanımlarına dahil edilmesini ele alır. Son olarak, Bölüm 5'te Avrupa ülkelerinin girişimcilik eğitimi konusunda yaptığı işlere ve bu alanda ilerleme göstermek için daha fazla geliştirilmesi gereken noktalara yer verilmiştir.

Yayın Tarihi : Şubat 2016 Raporun Tamamı (TR) Özet (TR)

Milli Eğitim Bakanlığı Atatürk Bulvarı No98 A Blok 4.Kat Bakanlıklar Kızılay / ANKARA - 90 (312) 413 18 98 / 413 27 48 / 413 55 69

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.