Avrupa'da Okullarda Dil Öğretimi Üzerine Temel Veriler - 2017 Bu Eurydice Özeti, Avrupa Eğitim Sistemlerinde okul seviyesinde yönlendirilen yabancı dil politikaları hakkında geniş bir veri yelpazesi sunan Avrupa Okulları 2017 raporunda Dil Öğretimi Üzerine Temel Veriler (Avrupa Komisyonu / EACEA / Eurydice, 2017) (2), üzerine kurulmuştur. Bu kısa raporun ana bulgularını, son araştırma çalışmalarına ve AB politika belgelerine bağlayarak özetlemektedir. Bu, politika yapıcıların Avrupa çapında yabancı dil öğretimi alanındaki en son politika gelişmelerini anlamalarını ve mevcut zorlukları ele almak için yeni politika önerileri yapmalarına yardımcı olmayı amaçlamaktadır. Bu özet, AB ve ulusal dil politikalarının beş temel teması etrafında yapılandırılmıştır: - Yabancı dil öğretimi hakkındaki Avrupa Konsey Sonuçları, sözde Barselona hedefi; - Öğrenciler tarafından öğrenilen yabancı dillerin çeşitliliği; - Öğretmenlere ve yurtdışında profesyonel amaçlar için ziyaretlerine odaklanan yabancı dil öğretiminin niteliği ve öğretme yaklaşımı olarak CLIL (Dil ve İçeriği Bütünleştiren Öğrenim); - Yabancı dillerde beklenen kazanım seviyeleri; - Yeni gelen göçmen öğrencilerin entegrasyonunu kolaylaştırmak için dil desteği önlemleri. |
|||
Yayın Tarihi : 2017 |