Milli Eğitim Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Eurydice Türkiye Ulusal Birimi

Karşılaştırmalı Raporlar-(2022 Yılı)

 

 2022 bilişim

 Avrupa'da okullarda bilişim eğitimi (2022)

   Dijital geçişi başarıyla tamamlamanın araçlarını vermek için, Avrupa Komisyonu, bu meyanda, Üye Devletlerin eğitim ve öğretim sistemlerini dijital çağa uyum sağlamak için desteklemeyi ve aynı zamanda yüksek kaliteli dijital eğitimi daha erişilebilir ve daha kapsayıcı hale getirmeyi amaçlayan Dijital Eğitim Eylem Planını (2021-2027) başlattı. Bu yeni Eurydice raporu, bilişimin Avrupa'da okul eğitimine bilimsel bir disiplin olarak nasıl entegre edilebileceğine dair içgörüler sağlar. Disiplinin ayrı bir ders olarak veya diğer derslere entegre olarak durumunu, ulusal müfredatın kapsadığı en yaygın alanları ve öğretmenlerin niteliklerini analiz eder. Avrupa Birliği genelinde AB dijital beceri hedeflerine ulaşmak ve eğitim ve öğretim sistemlerimizin dijital dönüşümünü teşvik etmek için çalışan tüm paydaşlar için yararlı ve ilham verici bir bilgi kaynağı olacaktır.

Yayın Tarihi : Eylül 2022 Raporun Tamamı (TR) İngilizce Metin (EN)  

  

 2022-Ukraynalı

 Avrupa'da yükseköğretimde Ukrayna'dan gelen mülteci öğrencilerin desteklenmesi (2022)

   Rusya'nın Ukrayna'yı işgali, birçoğu evlerini terk etmek ve komşu Avrupa ülkelerinde koruma aramak zorunda kalan milyonlarca insanın hayatı için ciddi bir tehdit oluşturdu. Ev sahibi ülkelerden şimdi Ukrayna'dan gelen mültecilere yeni topluma hızlı ve başarılı bir şekilde entegre olmalarını kolaylaştırmak için destek önlemleri sağlayarak bu duruma yanıt vermeleri isteniyor. Savaşın Ukrayna'dan gelen yüksek öğretim personeli ve öğrenciler üzerinde büyük etkisi olduğundan, yüksek öğretim bu müdahalede kritik bir sektördür. Bu kısa rapor, Ukrayna'dan gelen mülteci öğrencilerin entegrasyonunda yüksek öğretim kurumlarına (HEI'ler) yardımcı olmayı amaçlayan, Avrupa'daki üst düzey eğitim yetkilileri tarafından geliştirilen temel politikalara ve önlemlere odaklanmaktadır. Bunlar, özellikle Ukraynalı mülteci öğrenicileri ve Rus işgali sırasında Ukraynalı bir HEI'de okuyan Ukraynalı olmayan öğrenicileri hedef alan son politika ve önlemleri içerir. Rapor kısmen ' Bologna Süreci Uygulama Raporu (2020) ' ve ' Avrupa'da Sığınmacıları ve Mültecileri Yüksek Öğretime Entegre Etmek: Ulusal Politikalar ve Önlemler (2019)' gibi yüksek öğrenimle ilgili daha önceki Eurydice raporlarının bulgularına dayanmaktadır.'. Eurydice Ağının parçası olan ülkeler (Macaristan ve Sırbistan hariç) üzerinde yapılan bir anket aracılığıyla toplanan güncel bilgileri sağlar. Referans yılı 2021/2022 öğretim yılıdır.

Yayın Tarihi : Temmuz 2022 Raporun Tamamı (TR) İngilizce Metin (EN)  

 

16-11-2023 

 Avrupa'daki okullarda Ukrayna'dan gelen mülteci öğrencilere destek (2022)

    Rusya'nın Ukrayna'yı işgali, aralarında çocukların ve gençlerin büyük bir kısmının da bulunduğu birçok insanı evlerinden kaçmaya ve komşu Avrupa ülkelerinde koruma aramaya zorladı. Ev sahibi ülkelerdeki okulların artık genç öğrencilere kaliteli eğitim ve destek sağlama sorumluluğu vardır. Avrupa ülkeleri, mülteci öğrencilerin eğitim ihtiyaçlarını ele almak için halihazırda pek çok önlem almış olsa da, onların psikososyal ihtiyaçlarına da eşit dikkat gösterilmesi gerekmektedir. Bu kısa Eurydice raporu, Avrupa'daki üst düzey eğitim yetkilileri tarafından geliştirilen ve okulların Ukrayna'daki çocukları ve gençleri entegre etmelerine yardımcı olmayı amaçlayan bazı politikalara ve önlemlere odaklanmaktadır. Buna, özellikle Ukraynalı öğrencileri hedef alan yeni politikalar ve önlemler ile mevcut çatışmadan önce yürürlükte olan tüm yeni gelen öğrencileri hedefleyen politikalar ve önlemler dahildir. Rapor, ' Göçmen kökenli öğrencilerin Avrupa'daki okullara entegrasyonu: Ulusal politikalar ve önlemler' 2019 raporunun bulgularına dayanmaktadır. Eurydice Ağının parçası olan ülkeler (Macaristan ve Sırbistan hariç) üzerinde yapılan bir anket aracılığıyla toplanan güncel bilgileri sağlar. Referans yılı 2021/2022 öğretim yılıdır.

Yayın Tarihi : Temmuz 2022 Raporun Tamamı (TR) İngilizce Metin (EN)  

 

2022-matematik fen

 Okullarda matematik ve fen bilimleri öğreniminde başarı ve motivasyonun artırılması (2022)

    Bu Eurydice raporu, eğitim sistemi ve müfredat yapıları ile öğretme ve öğrenme hedefleri ve uygulamalarının öğrencilerin matematik ve fen alanındaki bilgi, beceri ve yeterliliklerini geliştirmeye nasıl katkıda bulunduğunu araştırmaktadır. Bu rapor, düşük başarılılara yardımcı olmak için mevcut destek yapılarına özel olarak odaklanmaktadır. Bu rapor, matematik ve fen bilimleri eğitimi alanındaki üst düzey politikalar ve önlemler hakkında Eurydice Ağı tarafından toplanan nitel bilgileri ve iki uluslararası değerlendirme anketinden (Uluslararası Eğitimsel Başarıyı Değerlendirme (IEA) Derneği tarafından yürütülen 2019 Uluslararası Matematik ve Bilim Eğilimleri Araştırması (TIMSS) ve OECD tarafından yürütülen 2018 PISA araştırması) elde edilen başarı verilerini bir araya getiriyor.

Yayın Tarihi : Haziran 2022 Raporun Tamamı (TR) İngilizce Metin (EN)   

 

 

 

 

 

Milli Eğitim Bakanlığı Atatürk Bulvarı No98 A Blok 4.Kat Bakanlıklar Kızılay / ANKARA - 90 (312) 413 18 98 / 413 27 48 / 413 55 69

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.