Milli Eğitim Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Eurydice Türkiye Ulusal Birimi

Karşılaştırmalı Raporlar-(2021 Yılı)

 

2021 eğitim sistemleri 

 Avrupa Eğitim Sistemlerinin Yapısı 2021/2022

   Bu rapor, 2021/22 okul/akademik yılı için okul öncesinden yükseköğretim düzeyine kadar eğitim ve öğretim sistemlerinin yapısına odaklanmaktadır. AB'nin Erasmus+ programına katılan 37 ülkeye (27 AB Üye Devleti, Arnavutluk, Bosna Hersek, İsviçre, İzlanda, Lihtenştayn, Karadağ, Kuzey Makedonya, Norveç, Sırbistan ve Türkiye) karşılık gelen 39 eğitim sistemini kapsamaktadır. Bu raporun üç ana bölümü vardır: 1. İlk ve orta öğretimin ana organizasyonel modellerinin kısa bir sunumu (ISCED 1-2 seviyeleri); 2. Diyagramları okumak için bir rehber; 3. Şematik diyagramlar. Bu yıla ait rapordaki yenilik, Avrupa'da kısa dönem programlarının gittikçe artan önemini kabul ederek, kısa dönem programlarında okuyan öğrencilerin ödediği harçlar ve onlara sunulan destekler konusunda da bilgi içermesidir. Kısmi zamanlı eğitim harçları ve destek düzenlemeleri de incelenmektedir.

Yayın Tarihi : Eylül 2021 Raporun Tamamı (TR) İngilizce Metin (EN)  

 

2021 öğretmenler 

 Avrupa'daki Öğretmenler Kariyer, Gelişim ve Refah (2021)

   Öğretmenler, öğrenme sürecinde ve bunun tüm öğrenciler için verimli bir deneyim haline getirilmesinde önemli bir rol oynar. Pandemi, yüz yüze eğitimden uzaktan eğitime hızlı geçiş, toplumlarımıza olan temel katkılarını daha da vurguladı. Bir yandan yeni talepler ve beklentiler ortaya çıktıkça, yeni sorumluluklarla birlikte öğretmenlerin rolü gelişirken, diğer yandan bu meslek birkaç yıldır mesleki bir kriz yaşıyor. Ulusal ve Avrupalı politika yapıcılar, eksikliklerin etkisini azaltmak ve yüksek kaliteli öğretim standartlarını sürdürmek için çözümler geliştiriyorlar. Ortaokul öğretmenlerine (ISCED 2) odaklanan bu rapor, hem politikalar hem de uygulamalar hakkında kanıt sağlayarak tartışmaya katkıda bulunur. Ulusal mevzuata ilişkin Eurydice verilerini, OECD Uluslararası Öğretme ve Öğrenme Araştırması'ndan (TALIS) alınan öğretmen uygulamaları ve algılarına ilişkin verilerle birleştirir. Bu iki veri kaynağı birlikte, ulusal politikaların öğretmen davranışları üzerinde ürettiği etkiye ışık tutmaktadır. Aynı zamanda kanıta dayalı reformlar için zemin sağlar. Rapor, 27 AB Üye Devletinin tamamının yanı sıra Birleşik Krallık, Arnavutluk, Bosna-Hersek, İsviçre, İzlanda, Lihtenştayn, Karadağ, Kuzey Makedonya, Norveç, Sırbistan ve Türkiye'yi kapsıyor.

Yayın Tarihi : Mart 2021 Raporun Tamamı (TR) İngilizce Metin (EN)  

  

   

 yetişkin 2021

 Avrupa'da yetişkin eğitimi ve öğretimi: Beceri ve niteliklere yönelik kapsayıcı yollar oluşturmak

   Bu Eurydice raporu, yetişkin eğitimi ve öğretimi sektörünü geliştirmek için elimizdeki kaynaklara mükemmel bir ektir. Düşük düzeyde temel becerilere sahip yetişkinleri ve düşük niteliklere sahip olan veya olmayan yetişkinleri hedef alan girişimlere özel olarak odaklanarak, Avrupa genelinde bu alandaki ulusal politikalara ve önlemlere faydalı bir genel bakış sağlar.

Yayın Tarihi :Haziran 2021 Raporun Tamamı (TR) İngilizce Metin (EN)  

  

Milli Eğitim Bakanlığı Atatürk Bulvarı No98 A Blok 4.Kat Bakanlıklar Kızılay / ANKARA - 90 (312) 413 18 98 / 413 27 48 / 413 55 69

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.