Milli Eğitim Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Eurydice Türkiye Ulusal Birimi

Karşılaştırmalı Raporlar-(2020 Yılı)

 

 2020 eşitlik

 Eurydice Özeti, Avrupa'da okul eğitiminde eşitlik

   Bu Eurydice özeti, 'Avrupa'da okul eğitiminde eşitlik: Yapılar, politikalar ve öğrenci performansı' konulu Eurydice raporunun bazı ana bulgularını vurgulamaktadır. Okulda eşitliği etkileyen ve bunları uluslararası değerlendirme anketlerinde öğrenci performansına bağlayan bir dizi eğitim yapısını ve politikasını tanımlar. Temel bulgular, daha yüksek eşitlik seviyeleri ile ilişkili birkaç politikaya işaret etmektedir. Bu politikalar arasında özellikle ilköğretimde kamu harcamalarının artırılması, öğrencilerin daha sonraki bir aşamada farklı eğitim programlarına veya bölümlerine atanması, okul seçimi ve kabul politikalarında farklılaşmanın sınırlandırılması ve sınıf tekrarının azaltılması yer almaktadır. Özet, bu ve diğer politikaların nasıl uygulandığı ve eğitimdeki eşitsizliği azaltmada ne kadar iyi çalıştıkları konusunda ülkeler arasında büyük farklılıklar gösterir.

Yayın Tarihi : Aralık 2020 Raporun Tamamı (TR) İngilizce Metin (EN)  

 

 hareketlilik 2018

 Hareketlilik Puan Tablosu: Yükseköğrenim Geçmiş Raporu - 2018/19

   2011 yılında Avrupa Birliği Konseyi Üye Devletlere öğrenme hareketliliğini destekleyecek olumlu bir ortam yaratmak için yapısal reformları uygulamalarını tavsiye etti. 'Hareket Halindeki Gençlik' Tavsiyesi, aynı zamanda, hem yüksek öğretimde hem de temel mesleki eğitim ve öğretimde öğrenme hareketliliğini kolaylaştırmada Avrupa ülkeleri tarafından kaydedilen ilerlemeyi izlemek için bir araç olan Hareketlilik Puan tablosu için politika çerçevesi sağlar. Hem yükseköğretimde hem de temel mesleki eğitim ve öğretimde yapılan fizibilite çalışmalarının ardından Hareketlilik Puan tablosu ilk kez 2016 yılında ortak bir çevrimiçi platformda yayınlanmıştır. Ek olarak, yüksek öğrenime ilişkin puan tablosu göstergeleri ayrıntılı bir Eurydice arka plan raporunda yayınlandı (Avrupa Komisyonu/EACEA/Eurydice, 2016). Bu rapor, arka plan raporunun ikinci baskısıdır ve Konsey Tavsiyesi ile uyumlu olarak altı yükseköğretim göstergesi hakkında güncel bilgiler sağlar: 1. Bilgi ve rehberlik 2. Yabancı dil hazırlığı 3. Burs ve kredilerin taşınabilirliği 4. Dezavantajlı öğrencilere destek 5. Avrupa Kredi Transferi ve Biriktirme Sistemi (AKTS) aracılığıyla öğrenme çıktılarının tanınması 6. Niteliklerin tanınması. Hareketlilik Puan Tablosunun temel amacı, zaman içinde politika ilerlemesini izlemek olduğundan, göstergeler 2016 baskısına mümkün olduğunca yakın tutulmuştur. Ancak, politika çerçevesinin evrimi dikkate alındığında, Tavsiyenin farklı boyutlarını daha iyi yansıtmak için bazı göstergelerin odağı biraz değişti. Ek olarak, bazı göstergelerin Bologna puan kartının bir parçasını oluşturduğu göz önüne alındığında (bkz. Avrupa Komisyonu/EACEA/Eurydice, 2018b), iki izleme aracı arasında tutarlılığı sağlamak için bu izleme çerçevesinde yapılan değişiklikler de dikkate alınmıştır.

Yayın Tarihi : Ocak 2020 Raporun Tamamı (TR) İngilizce Metin (EN)  

 

 yükseköğretim

 Avrupa Yükseköğretiminde Ulusal Öğrenci Ücreti ve Destek Sistemleri - 2018/19

   Rapor, Avrupa'da yükseköğretimde ücret ve destek sistemlerinin (hibe ve krediler dahil) nasıl etkileşime girdiğini göstermektedir. Ücret ödemesi gereken öğrenci kategorilerini ve muaf tutulabilecek öğrenci kategorilerini belirterek, öğrencilere uygulanan harçların aralığını açıklar. Benzer şekilde, hibeler ve krediler şeklinde sunulan kamu desteğinin türleri ve miktarları ile uygun olduğu durumlarda vergi avantajları ve aile ödenekleri açıklar. Bilgiler iki ana bölümde yapılandırılmıştır: karşılaştırmalı bir genel bakış 'Anahtar Noktalar' ve bir dizi ulusal bilgi sayfası. Karşılaştırmalı genel bakış, esas olarak tam zamanlı ülke vatandaşı lisans öğrencileri için ücretlere ve desteğe odaklanırken, eğitim dereceleri, tam zamanlı ve yarı zamanlı öğretim görme ile ülke vatandaşı ve uluslararası öğrenciler arasındaki farklılıkları da özetlemektedir. Ulusal bilgi formları, yarı zamanlı ve uluslararası öğrencilerin yanı sıra lisans, yüksek lisans ve ön lisans yükseköğretim öğrencilerinin (üçüncü derece / doktora hariçtir) durumunu açıklamaktadır. Her sayfa, ulusal sistemin ana unsurlarını okuyucunun gerçek durumu kolayca anlamasını sağlayacak şekilde ana hatlarıyla belirtir ve aynı zamanda diğer ülkelerle doğru karşılaştırma yapılmasına olanak tanır. Ulusal bilgi sayfalarının bir kılavuzu, sayfalarda bulunan ana unsurlar hakkında ayrıntılar sağlar. Raporun sonundaki sözlük, kullanılan ana kavramları tanımlar. Rapor, kamu veya hükümete bağlı özel yükseköğretim kurumlarındaki ücretlere ve desteğe odaklanmaktadır (bkz. Sözlük). Özel yükseköğretim kurumları kapsam dışıdır. Bilgiler 28 AB ülkesinin yanı sıra Arnavutluk, Bosna - Hersek, İsviçre, İzlanda, Lihtenştayn, Karadağ, Norveç, Sırbistan, Eski Yugoslav Makedonya Cumhuriyeti ve Türkiye 'yi kapsar. 38 katılımcı ülke 43 ulusal bilgi sayfası kapsamındadır (Belçika üç ayrı sayfa ? Belçika Fransız Topluluğu, Belçika Flaman Topluluğu ve Belçika Almanca Konuşan Topluluğu ? ve Birleşik Krallık, İngiltere, Galler, Kuzey İrlanda ve İskoçya sistemlerini açıklayan dört sayfa kapsamındadır).

Yayın Tarihi : Aralık 2020 Raporun Tamamı (TR) İngilizce Metin (EN)  

 

Milli Eğitim Bakanlığı Atatürk Bulvarı No98 A Blok 4.Kat Bakanlıklar Kızılay / ANKARA - 90 (312) 413 18 98 / 413 27 48 / 413 55 69

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.